До Київського суду звернувся громадянин РФ з позовом, який було подано через те, що йому відмовляли у видачі статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту.

 Є відомості, що громадянин РФ незаконно проживав на території України, не маючи наміру оформити документи для законного проживання.

 Також він був запрошений у 2021 році на територію України з метою гостьового візиту громадянкою України.

 Потім хотів укласти з нею шлюб і на цій підставі отримати вид на тимчасове проживання.

 Під час масштабного вторгнення РФ чоловік проживав на території України та був проти воєнних дій на території країни. Він також був проти політики Путіна, брав участь у різних мітингах, які протестували проти російської влади, так само активно пересилав гроші на допомогу ЗСУ. Однак, йому все одно не було надано можливості отримати статус біженця або особи, яка потребує додаткового захисту.

 

 На даний момент Україна вважається небезпечною країною, тому рекомендується іноземців, які не встигли подати заяву на оформлення документів для законного проживання на території України, відсилати до більш безпечних держав.

Відповідно до Конвенції про статус біженців 1951 р. і Протоколом 1967 р. поняття «біженець» включає чотири основні підстави, за наявності яких особі може бути надано статус біженця. Такими підставами є:

 

  1) перебування особи за межами країни своєї національної належності або, якщо особа не має певного громадянства, за межами країни свого колишнього місця проживання;

 

  2) наявність обґрунтованих побоювань стати жертвою переслідувань;

 

  3) побоювання стати жертвою переслідування має бути пов'язане з ознаками, зазначеними в Конвенції про статус біженців, а саме: а) расову належність; б) релігії; в) національності (громадянства); г) належність до певної соціальної групи; д) політичних поглядів;

 

  4) неможливістю чи небажанням особи користуватися захистом країни походження внаслідок таких побоювань.

Уповноважена посадова особа органу міграційної служби, до якої особисто звернулася особа, яка має намір бути визнаним біженцем в Україні або особою, яка потребує додаткового захисту, або її законним представником у випадках, передбачених Законом:

 

  а) встановлює особу заявника;

 

  б) реєструє заявника в журналі реєстрації осіб, які бажають подати заяву про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту (додаток 1) (далі - журнал реєстрації осіб);

 

  в) інформує заявника мовою, яку він/вона розуміє, про умови, за яких в Україні особа може бути визнана біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, про її права та обов'язки, а також про наслідки невиконання обов'язків;

 

  г) забезпечує надання заявнику послуг перекладача

 Перевірка проводиться у тому числі з урахуванням оновленої інформації щодо країни походження заявника на момент подання заяви;

 

  е) проводить дактилоскопію заявника;

 

  ж) заносить отримані відомості до централізованої інформаційної системи;

 

  з) роз'яснює порядок звернення за безоплатною правовою допомогою мовою, яку розуміє заявник

Громадянин безвізових країн має право перебувати на території України протягом 90 днів.

Позов було задоволено частково.

 Було визнано протиправною бездіяльність ГМСУ, яка полягає у неприйнятні рішення щодо прийняття заяви громадянина РФ про визнання біженцем або особи, яка потребує додаткового захисту.

 Зобов'язати ГМСУ прийняти рішення щодо прийняття заяви громадянина РФ про визнання його біженцем або особою, що вимагає додаткового захисту або відмову в прийнятті заяви громадянина РФ.

 

 Якщо Вам необхідно отримати офіційні документи для законного проживання на території України, Ви можете перейти за цим посиланням, щоб дізнатись детальніше про цю можливість.